עוד לפני היציאה למלחמה באיראן, פרסמה בטוויטר השרה גילה גמליאל ציוצים שפונים ישירות לעם האיראני בקריאה להתקומם נגד המשטר.
הציוצים האלו זכו לתהודה חריגה: אלפי לייקים, מאות שיתופים, והפצה רחבה במיוחד מצד יוזרים שמופיעים כמשתמשים פעילים מתוך איראן.
מתחילת המלחמה, קצב הציוצים האלו עולה וגם החשיפה וההפצה.
כדי לבדוק את השפעת הקמפיין, בדקתי את נתוני הצפיות בערך הויקיפדיה של גילה גמליאל במספר שפות, מתוך הנחה שהצלחה בקמפיין אמורה להיות מתורגמת גם לעלייה בצפיות בערך שלה.
כפי שניתן לראות בטבלה המצורפת, לא ניתן להצביע על עלייה משמעותית בצפיות בערך באף שפה, בוודאי לא בפרסית שם שיא הצפיות היה 48 בלבד.
אז איך יכול להיות שלמרות חשיפה גדולה כל כך לא ניתן לזהות עניין של הציבור האיראני בשרה?
התשובה נמצאת בנתוני היוזרים ששיתפו אותה.
ניתוח של 1,000 יוזרים ששיתפו את הציוץ "המהפכה תצא לדרך" מעלה שורה של ממצאים שמעידים על פעילות מוגברת של בוטים:
1. 50% מהיוזרים נפתחו החל מ-2022 והלאה, רובם בפרק זמן קצר בין החודשים ספטמבר-נובמבר 2022
2. ליותר ממחצית מהיוזרים שנפתחו בשנים האלה כוללים שם משתמש עם למעלה משלוש ספרות רציפות, מה שמעיד ככל הנראה על שימוש בהצעה הגנרית של טוויטר בעת פתיחת חשבון, ולא על בחירה מודעת בשם מותאם אישית.
לסיכום, מבחינת תפוצה ייתכן וקמפיין ההשפעה של גילה גמליאל מגיע למספרים גבוהים, אבל בכל הנוגע להשפעה אפקטיבית, לא ניתן להציג הצלחות על בסיס הנתונים.